Η πρόταση των Οικολόγων Πράσινων για φόρτωση των αυτοκινήτων σε ειδικά βαγόνια τρένου ως λύση για τον πολύμηνο αποκλεισμό των Τεμπών, βρέθηκε στο επίκεντρο της σημερινής τους συνάντησης τους με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππα και τον υφυπουργό κ. Μαγκριώτη. Από την εκτελεστική γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων συμμετείχαν οι Μιχάλης Πετράκος και Γιάννης Παρασκευόπουλος, καθώς και ο συγκοινωνιολόγος Νάσος Κόκκινος, πρόεδρος του Δικτύου «Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ. για τη Βιώσιμη Κινητικότητα» και συνεργαζόμενος υποψήφιος με τους Οικολόγους Πράσινους στις τελευταίες εκλογές. Από την πλευρά του υπουργείου, είχε επίσης κληθεί η διοίκηση της ΤΡΕΝΟΣΕ.
Στη συνάντηση, που είχε ζητηθεί από την πλευρά των Οικολόγων Πράσινων, κατατέθηκαν όλα τα στοιχεία που τεκμηριώνουν ότι οι προτεινόμενες λύσεις με βάση το σιδηρόδρομο είναι απόλυτα ρεαλιστικές και άμεσα εφαρμόσιμες. Κατατέθηκαν συγκεκριμένες προτάσεις για το ξεπέρασμα των πιθανότερων δυσκολιών, όπως παρουσιάστηκαν από τους εκπροσώπους της ΤΡΕΝΟΣΕ, καθώς και υλικό από την εμπειρία άλλων ευρωπαϊκών χωρών όπου τέτοιες λύσεις αποτελούν καθημερινή πρακτική. Προτάθηκε τέλος η επείγουσα εμπλοκή όλων των ενδιαφερόμενων μερών: τοπικών κοινωνιών, περιβαλλοντικών κινήσεων, μεταφορέων και εργαζομένων στις μεταφορές, επιχειρηματικών ενώσεων και αγροτών, σιδηροδρομικών και Μ.Κ.Ο. για τις βιώσιμες μεταφορές και την υποστήριξη του σιδηροδρόμου. Ο υπουργός Υποδομών δήλωσε ότι αντιμετωπίζει με ενδιαφέρον την πρόταση και έδωσε οδηγίες να διερευνηθούν οι δυνατότητες για περιορισμένη εφαρμογή της.
Στο πλαίσιο της συνάντησης, οι Οικολόγοι Πράσινοι έθεσαν επίσης μια σειρά ζητήματα για τα δημόσια έργα: αποτελεσματική δημόσια επίβλεψη των «αυτοχρηματοδοτούμενων» έργων, ρυθμίσεις για την ασφάλεια του απειλούμενου πληθυσμού της αρκούδας που αποδεκατίζεται από τροχαία στον κάθετο άξονα της Εγνατίας από Σιάτιστα προς Κρυσταλοπηγή, εγκατάλειψη της εκτροπής του Αχελώου και των νέων αυτοκινητοδρόμων στον Υμηττό με διάθεση των αντίστοιχων κονδυλίων για έργα σιδηροδρόμου και αστικών συγκοινωνιών. Κατατέθηκε, τέλος, αναλυτικό υπόμνημα με την πρόταση των Οικολόγων Πράσινων για μια Βιώσιμη Πολιτική Μεταφορών.
«Η πρόταση λύσης με βάση το σιδηρόδρομο είναι τεκμηριωμένη, ρεαλιστική και επείγουσα» δήλωσε ο πρόεδρος του Δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ Νάσος Κόκκινος μετά τη συνάντηση. «Το υπουργείο έχει υποχρέωση προς τις χιλιάδες πολίτες που ταλαιπωρούνται καθημερινά, να ξεπεράσει τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και να δώσει επειγόντως τις λύσεις απλής λογικής που θα δίνονταν σε οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Επιφυλασσόμαστε να δώσουμε στη δημοσιότητα όλα τα στοιχεία που τεκμηριώνουν την πρότασή μας, αν μέχρι την άλλη εβδομάδα δεν δούμε να προχωρούν τα πράγματα».
«Η κατολίσθηση στα Τέμπη έχει φέρει την ελληνική πολιτική μεταφορών σε οριακό σημείο», δήλωσε ο Γιάννης Παρασκευόπουλος. «Ή θα αφήσουμε το σιδηρόδρομο να δώσει επείγουσες και αποτελεσματικές λύσεις βάζοντας παράλληλα τις βάσεις για ουσιαστική και διαρκή αναβάθμιση του ρόλου του, ή θα μείνουμε κολλημένοι στο τέλμα των μέχρι τώρα επιλογών, σήμερα αφήνοντας επί μήνες την Ελλάδα κομμένη στα δύο με τεράστιο οικονομικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικό κόστος, αύριο κρατώντας τους πολίτες ομήρους στα διόδια των ιδιωτικών αυτοκινητοδρόμων. Οι Οικολόγοι Πράσινοι είμαστε διατεθειμένοι να συνεργαστούμε σε θέματα όπως η προώθηση του σιδηροδρόμου, αρκεί η κυβέρνηση να δείξει ότι έχει την πολιτική βούληση για στοιχειωδώς ορθολογικές επιλογές».
«Αυτό που συνέβη στα Τέμπη, οφείλει να μας προβληματίσει και συνολικότερα, για την πολιτική στα δημόσια έργα και τις υποδομές», τόνισε ο Μιχάλης Πετράκος. «Χρειάζονται αποτελεσματικά μέτρα προστασίας εκεί όπου νέοι άξονες περνούν από ευαίσθητες περιοχές όπως ο βιότοπος της αρκούδας, μάλιστα μέχρι να ληφθούν αυτά τα μέτρα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά το ενδεχόμενο της μείωσης του ορίου ταχύτητας στα τμήματα της Εγνατίας οδού που περνάνε μέσα από το βιότοπο της καφέ αρκούδας. Τέλος, οι Οικολόγοι Πράσινοι θεωρούμε ότι εκτροπές ποταμών και νέοι αυτοκινητόδρομοι στην Αττική δε συμβιβάζονται με τις εξαγγελίες για «πράσινη ανάπτυξη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου