Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2009

«Ο σιδηρόδρομος μπορεί να δώσει τη λύση στα Τέμπη»

Απο την TV χωρίς σύνορα


Με την κυβέρνηση να κάνει λόγο για διάστημα 3-4 μηνών για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας στα Τέμπη, μετά τη φονική κατολίσθηση στις 18/12, και τις ρεαλιστικές προβλέψεις να κάνουν λόγο για έργα που μπορεί να διαρκέσουν ακόμη και ένα χρόνο, ο συγκοινωνιολόγος Νάσος Κόκκινος και πρόεδρος του Δικτύου «Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ. για τη Βιώσιμη Κινητικότητα» προτείνει μία εναλλακτική λύση για τη διευκόλυνση των μεταφορών. Πρόκειται για τη φόρτωση φορτηγών σε ειδικά βαγόνια του ΟΣΕ, πρακτική ευρέως διαδεδομένη στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο, άγνωστη ωστόσο για τα ελληνικά δεδομένα, παρά την άρτια υλικοτεχνική υποδομή.

Η εφαρμογή μιας τέτοιας λύσης είναι είναι απαραίτητη σύμφωνα με τον κ. Κόκκινο, καθώς η Ελλάδα κινδυνεύει να μείνει κομμένη στα δύο για ένα αξιοσημείωτο χρονικό διάστημα. Το πρόβλημα μάλιστα ένεκα του χειμώνα ενδεχομένως παρουσιάσει επιπλέον δυσκολίες, καθώς, οι πάροδοι της εθνικής οδού, είναι στην πλειοψηφία τους ορεινοί δρόμους μέσα από χωριά , που αφενός δεν είναι σχεδιασμένοι για μεγάλο φόρτο κίνησης, αφετέρου τα χιόνια του χειμώνα θέτουν τον κίνδυνο ολικής διακοπής της πρόσβασης στη Β. Ελλάδα.

Την πρόταση κατέθεσε χθες το Δικτύο «Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ. για τη Βιώσιμη Κινητικότητα» στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με την πολιτική υποστήριξη των Οικολόγων Πράσινων. Όπως εξηγεί στο tvxs.gr, ο κ. Κόκκινος, ο οποίος ήταν και συνεργαζόμενος υποψήφιος με τους Οικολόγους Πράσινους στις τελευταίες εκλογές, «Έχουμε ένα καινούριο, ηλεκτροδοτημένο, ποιοτικά άριστο σιδηροδρομικό διάδρομο από τη Λάρισα μέχρι τη Θες/νικη. Η πρόταση μας είναι να χρησιμοποιηθούν κάποια ειδικά βαγόνια τα οποία υπάρχουν στην Ευρώπη αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, τα οποία είναι χαμηλοδάπεδα και έχουν τη δυνατότητα να πάρουν πάνω τους φορτηγά. Τα βαγόνια αυτά μπορούν να συνδεθούν με ηλεκτράμαξες του ΟΣΕ και να δημιουργούν παράκαμψη του οδικού δικτύου με το σιδηρόδρομο. Η λύση αυτή που μπορεί να ακούγεται απλή, είναι μια τεχνολογία των τελευταίων χρόνων, η οποία ονομάζεται κυλιόμενοι αυτοκινητόδρομοι’ (RL)». Σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ελβετία και η Αυστρία, οι οποίες έχουν μεγάλο φόρτο στο οδικό τους δίκτυο εξαιτίας της διέλευσης μεγάλου αριθμού φορτηγών, αποσυμφορίζουν την κατάσταση ρίχνοντας την κίνηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Κατά τη συνάντηση που είχαν χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππας, με μέλη των Oικολόγων Πρασίνων και του δικτύου «Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ. για τη Βιώσιμη Κινητικότητα», καθώς και με τη διοίκηση της ΤΡΕΝΟΣΕ, κατατέθηκαν τα στοιχεία που τεκμηριώνουν ότι οι προτεινόμενη λύση με βάση το σιδηρόδρομο είναι ρεαλιστική και άμεσα εφαρμόσιμη. Ο κ. Ρέππας δήλωσε ότι αντιμετωπίζει με ενδιαφέρον την πρόταση και παρήγγειλε τη διερεύνηση των δυνατοτήτων της εφαρμογής αυτής.

«Το υπουργείο δέχτηκε αυτή την πρόταση και είμαστε σε συνεννόηση με τον ΟΣΕ για να διερευνήσουμε πως αυτή η λύση μπορεί να μπει άμεσο σε εφαρμογή . Υπάρχουν κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες, τις οποίες πρέπει σαν χώρα να τις ξεπεράσουμε. Υπάρχουν 2 τρόποι για να διευθετήσεις ένα θέμα. Μόλις ρωτήσεις μια υπηρεσία για κάτι σου λέι ‘δεν έχει βγει η απόφαση, λείπει ο υπάλληλος, εκκρεμεί ο διαγωνισμός, κλπ’, Υπάρχουν 2 εκδοχές. Η θέλεις να το κάνεις και λειτουργούνε τα πάντα ώστε να το κάνεις ή δεν θέλεις να το κάνεις οπότε γρινιάζεις», σημειώνει ο κ. Κόκκινος.

«Ελπίζουμε να ξεπεραστούν οι όποιες δυσκολίες προκύψουν, γιατί τεχνικές λύσεις υπάρχουνε, Επιπλέον πρέπει να αποκτήσει ο σιδηρόδρομος την αξία του, γιατί έχουμε μια πανάκριβη υποδομή που έχει πληρώσει όχι μόνο η ΕΕ αλλά και οι Έλληνες πολίτες, και η οποία υπολειτουργεί» καταλήγει ο πρόεδρος του Δικτύου «Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ. για τη Βιώσιμη Κινητικότητα».

Σημείωση: Στο βίντεο μπορείται να δείτε την υφιστάμενη διπλή γραμμή του ΟΣΕ, στο ύψος τοτ τούνελ της Ραψάνης, καθώς και την πρακτική εφαρμογή της φόρτωσης φορτηγών σε σιδηροδρομικά βαγόνια, σε ευρωπαϊκές χώρες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου