Σάββατο 21 Μαρτίου 2009

Παγκόσμια ημέρα κατά των φυλετικών διακρίσεων

Εγώ όταν γεννήθηκα ήμουν μαύρος,
όταν μεγάλωσα ήμουν μαύρος,
όταν κάθομαι στον ήλιο είμαι μαύρος,
όταν κρυώνω είμαι μαύρος,
όταν τρομάζω είμαι μαύρος,
όταν πεθάνω είμαι μαύρος…

Εσύ όταν γεννήθηκες ήσουν ροζ,
όταν μεγάλωσες ήσουν άσπρος,
όταν κάθεσαι στον ήλιο είσαι κόκκινος,
όταν κρυώνεις είσαι μπλε,
όταν τρομάζεις είσαι κίτρινος,
όταν αρρωσταίνεις είσαι πράσινος,
όταν πεθάνεις είσαι γκρι…

Και έχεις το θράσος να λες εμένα “Έγχρωμο”;
***
Από την ίδρυσή μας (Δεκ. 2002) οι Οικολόγοι Πράσινοι διακηρύσσουμε ότι η δικιά μας πρόταση είναι ανεκτική: εμπνέεται από τις πιο ριζοσπαστικές ανθρωπιστικές παραδόσεις, στοχεύει στην ανάπτυξη μιας ανοιχτής, πολυπολιτισμικής κοινωνίας, που αρνείται το ρατσισμό και την ξενοφοβία, μιας Ευρώπης αλληλέγγυας στους μετανάστες, τους πρόσφυγες και τους λαούς του “Τρίτου” Κόσμου.

Η πρότασή μας είναι διεθνιστική: Καλλιεργεί την αλληλεγγύη των κινημάτων και τη συνεργασία των λαών, χωρίς προκαταλήψεις και εθνικιστικές περιχαρακώσεις. Υπερασπίζεται τα δικαιώματα των μειονοτήτων και δεν θεωρεί ότι η παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων οπουδήποτε είναι «εσωτερική» υπόθεση των κρατών.

Ειδικά οι μετανάστες και οι πρόσφυγες, για τους Οικολόγους Πράσινους, αποτελούν πλούτο και όχι απειλή. Προϋπόθεση, όμως, για να έρθει ο πλούτος αυτός στην επιφάνεια, είναι η αποδοχή της παρουσίας τους και η ισότιμη ένταξή τους στην κοινωνία μας, αναγνωρίζοντας τη συνεισφορά τους στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, στην αναζωογόνηση επαγγελμάτων, ολόκληρων περιοχών (αγροτικών και άλλων) αλλά και σχολικών μονάδων, τη στήριξη που έχουν προσφέρει σε ηλικιωμένους και άτομα που έχουν ανάγκη. Γι’ αυτό, είναι απαραίτητη η παραχώρηση «διπλής υπηκοότητας» σε όσους διαμένουν στη χώρα μας για χρόνια αλλά και του δικαιώματος εκλέγειν και εκλέγεσθαι σε συνδικαλιστικό, τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, μετά από εύλογο χρονικό διάστημα από την ένταξή τους στην ελληνική κοινωνία.

Επιπλέον, είναι αναγκαία περισσότερο από ποτέ μια πιο δίκαιη κατανομή του πλούτου τόσο εντός της Ελλάδας ώστε να εκλείψει η μαύρη εργασία και η όξυνση της φτώχειας που γεννάει ρατσισμό, όσο και διεθνώς, όπου μεγάλες περιοχές του πλανήτη οδηγούνται σε οικονομική κατάρρευση, καταστροφή των φυσικών πόρων, φτώχεια και μαζική μετανάστευση σε αναζήτηση καλύτερου μέλλοντος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου