Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009

Αστείοι τρόποι για να γίνει μια επιχείρηση «οικολογική»

Απο την TV χωρίς σύνορα

Όταν επιχειρήσεις όπως η Exxon-Mobil και τα McDonalds, σκέφτονται «οικολογικά», ουσιαστικά σκέφτονται τα χρήματα και όχι τον πλανήτη. Άλλωστε αυτό που έχει περισσότερη σημασία για τους διαφημιστές δεν είναι τόσο η πραγματικότητα της μάρκας ή του προϊόντος τους όσο το πως το προσλαμβάνει το κοινό, μια προσπάθεια για οικολογική «μεταστροφή» που συχνά καταλήγει γελοία.



1. Τα McDonalds κάνουν το λογότυπο τους κυριολεκτικά οικολογικό.

Το "μεγαθήριο" των fast food, σε μια προσπάθεια να δείχνει πιο οικολογικό, αφαιρεί από το λογότυπο της εταιρείας το κόκκινο χρώμα και το αντικαθιστά με το πράσινο. Όπως γράφτηκε στο GreenBiz.com: «Η κίνηση αυτή ουσιαστικά δίνει ξεκάθαρα το νόημα του "πράσινου μάρκετινγκ". Διαφημίζεται μια αφηρημένη οικολογική στροφή, ενώ την ίδια στιγμή πρακτικά δεν γίνεται τίποτα και οι υποσχέσεις για περιβαλλοντική δραστηριοποίηση είναι ασαφείς».

2. «Οικολογικά» Hummer

Συνταγή για μια παταγώδη αποτυχία: Aρχικά πάρτε ένα Hummer, το πιο μη οικολογικό μέσο μεταφοράς στον πλανήτη. Χρησιμοποιείστε λαμπερές εικόνες με πράσινα φύλα και φράσεις όπως "φιλικό προς το περιβάλλον". Άμεσα δείτε την επιχείρηση σας να χάνει την αξιοποιστία της και να καταλήγει ένα διαδυκτιακό στοκ μεταξύ των αγοραστών που αρχικά επιθυμούσατε να προσελκύσετε.

3. «Ακόμη και οι σακούλες μας είναι μίας χρήσης»

Όταν ένα κατάστημα ζώων στο Μεξικό αποφάσισε να γίνει οικολογικό, προφανώς δεν κόπιασε και ιδιαίτερα να κατανοήσει τη σημασία της λέξης, αντίθετα το περήφανο σύνθημα τους ήταν «Ακόμη και οι σακούλες μας είναι μίας χρήσης». Ακόμη και αν η προσπάθεια των διαφημιστών δεν είχε σαν σκοπό να προσβάλλει κάποιον, η άγνοια μπορεί να είναι πραγματικά πολύ κακή ή απλά να μπερδεύει τους πελάτες, οι οποίοι, ως επί το πλείστον, είναι αρκετά μπερδεμένοι σχετικά με το τι κάνει ένα προϊόν οικολογικό.

4. Fox News + Οικολογία= ?

To απίστευτα συντηρητικό ειδησεογραφικό δίκτυο Fox φάνηκε να ξεχνά προς στιγμή ποιό είναι το κοινό του με το site " How Green", μια εμφανέστατη προσπάθεια να παραμείνει σε μια φαντασίωση " ισσοροπίας".Η έλλειψη αυθεντικότητας και ή συνεχής αίσθηση πως το δίκτυο δεν είχε ενστερνιστεί την ιδέα της οικολογίας, αφού δεν έμπαινε καν στον κόπο να ανανεώσει το περιεχόμενο του ιστότοπου, τελικά οδήγησαν στο οριστικό κλείσιμο του.

6. To CO2 κάνει καλό στον πλανήτη.

" Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία που να καθιστούν το CO2 παράγοντα μόλυνσης για το περιβάλλον", διατείνεται μια διαφήμιση με το τίτλο "To C02 είναι Οικολογικό", με την αμφιβόλου περιεχομένου ανάλυση πως " υψηλότερα επίπεδα CO2 από τα σημερινά στην πραγματικότητα θα βοηθήσουν τον πλανήτη".

H διαφήμιση χρησιμοποιήθηκε από έναν ειδικό στις πετρελαϊκές επιχειρήσεις και έναν ιδιοκτήτη πηγών άνθρακα στο Χιούστον, έτσι ώστε να υποβαθμιστεί η απόφαση της EPA να συμπεριλάβει το CO2 στην λίστα των μολυντικών παραγόντων για το περιβάλλον.

7. Eυαισθητοποιημένες οικολογικά...Barbie!

Είναι κατασκευασμένες από πλαστικό και "λένε" στα μικρά κορίτσια να είναι και αυτά πλαστικά. Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε την εταιρεία Mattel από το να προσπαθήσει να κάνει τις Barbie πιο "οικολογικές", με μια σειρά αξεσουάρ εξ' ολοκλήρου κατασκευασμένα από μεταποιημένα κομμάτια υφασμάτων και άλλων κατάλοιπων από προϊόντα της εταιρείας, τα οποία μάλιστα μεταποιήθηκαν στην Κίνα "εξ' ολοκλήρου" βασισμένα σε απάνθρωπη εργασία.

"Η σειρά Barbie BCause αφορά ευαισθητοποιημένα οικολογικά κορίτσια, που πιστεύουν πως η φιλικότητα προς το περιβάλλον είναι κάτι πρέπον", είπε χαρακτηριστικά η Mattel στην συνέντευξη τύπου για τη προώθηση της εν λόγω σειράς. Άλλωστε η οικολογία είναι της μόδας.

8. Ένα παγωμένο ξενοδοχείο στην μέση της ερήμου.

Tι πιο βιώσιμο από ένα ξενοδοχείο πάγου στο ξερό και θερμό κλίμα του Ντουμπάϊ; Το ντουέτο των Γερμανών σχεδιαστών Frank και Sven Sauer επινόησαν το Blue Crystal, μια στοά με διάρκεια ζωής ενός έτους, η οποία για να κρατηθεί παγωμένη θα χρησιμοποιoύσε μεν τεράστιες ποσότητες ενέργειας, από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δε.

Aκόμη και αν χρησιμοποιηθεί ηλιακή ενέργεια, είναι γελοίο να γίνει για έναν τέτοιο σκοπό, που μετέφερε την έννοια της "βιωσιμότητας" σε άλλο επίπεδο..

9. Aγνές και Φυσικές Ανακυκλώσιμες Πάνες.

Όταν η εταιρεία Huggies έβγαλε τη σειρά "Αγνών και Φυσικών" πανών, ίσως έπεισε κάποιους γονείς πως είναι πράγματι οικολογικές. Επρόκειτο για πλάνη. Η διαφορά ανάμεσα στη κανονική σειρά και την οικολογική είναι ένα μικρό κομμάτι οργανικού βαμβακιού, το οποίο δεν έρχεται καν σε επαφή με το δέρμα του μωρού, αφού βρίσκεται στο εξωτερικό της πάνας.

10. Oι ειδικοί των τριών μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών οδηγούν υβριδικά στην Ουάσιγκτον.

Καθώς ικέτευαν για οικονομική ενίσχυση οι 3 "μεγάλοι" του Detroit, ο Alan Mulally της Ford, o Rick Wagoner της G.M και ο Robert Nardelli της Chrysler πέταξαν για Ουάσιγκτον με ένα υπερμέγεθες ιδιωτικό αεροπλάνο- καταστροφικό για το περιβάλλον. Μετά την κριτική που τους ασκήθηκε, και προκειμένου να εξιλεωθούν, οδήγησαν υβριδικά αυτοκίνητα, μια κίνηση που προφανώς τους απαλλάσσει από τις περιβαλλοντικές ( και οικονομικές) αμαρτίες τους.

11. Εxxon – Mobil, Πράσινη επιχείρηση της χρονιάς.

H Exxon- Mobil δεν είναι αυτό που θα λέγαμε "οικολογικά σκεπτόμενη" επιχείρηση, όπως άλλωστε συμβαίνει με τις περισσότερες πετρελαϊκές εταιρείες, οι οποίες μολύνουν και όσες προσπάθειες και αν καταβάλουν για να φανούν "οικολογικές", μάλλον πάντα μια τέτοια σύνδεση θα θεωρείται σχήμα οξύμωρο. Βέβαια αυτό δεν αποτέλεσε τροχοπέδη για το περιοδικό Forbes, το οποίο την ανακύρηξε " Πράσινη Εταιρεία της Χρονιάς" για το 2009.

Σύμφωνα με το περιοδικό ο λόγος βράβευσης είναι οι επενδύσεις της Exxon- Mobile σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στο φυσικό αέριο. Ένα "πράσινο" πασάλειμμα φαίνεται να είναι αρκετό για να ξεχαστούν οι δεκαετίες μόλυνσης που τόσο "απλόχερα" έχει προσφέρει η συγκεκριμένη εταιρεία στον πλανήτη.

Πηγή: AlterNet

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου